Bristande sexlust

Kivnnor: inga eller minskad sexlust, torrhet i slidan kanske samtidigt har symptom tex börjar klimakteriet för tidigt, för lång menstruation cykel  mm.

Män: inga eller minskad sexlust, nedsatt könsfunktion, impotens, tidig utlösning, prostataproblem mm.

Dessa symptom är gradvis vanligt hos kvinnor och män. Det påverkar mycket på livskvalitet. I kinesisk medicin hittar man orsak till problemet är svaga organ eller obalans  mellan olika organ. När patienter kommer hit ska vi kalla tungan och pulsen och försöker hitta orsaken till problemet. Sen löser vi problemet. Då försvinner symptomen.

1.

Lotta, 38 år, frigiditet(kvinnlig könskyla), torrhet i slidan, i samband med håravfall, nervositet, trötthet, PMS, mensvärk. Fet tunga, vit beläggning. Djup puls.

Diagnos: Njure brist.

Behandling: akupunktur och örtmedicin. Efter behandlingar i ungefär en månad förbättrades alla symptom betydligt.

2.

Gabriel, 65 år, hans penis krympte som flaskhals på ena sidan av penisroten , penis böjde åt sidan följd med känselförlust, och fick inte erektion. Han hade också sjukdomshistoria av migrän i många år samt svår allergi på våren, dålig sömn, trötthet, mycket svettning. Fet, mörk och blek tunga, utbredning av sprickor på tungans yta. Spänd och hal puls.

Diagnos: Lunga, Mjälte och Njure yang brist.

Behandling: akupunktur och örtmedicin. Migrän och allergi försvann gradvis under behandlingen, och förbättring av kvaliteten på sömn, återhämtning av känsel i penis, och penis krympning mildrade. Efter behandlingar i sex månader, återvände Gabriels penis till det normala, han kunde normalt sexliv, migrän och allergi läkte, bra sömn, i god anda.

3.

Åsa, 45år. Hon hade haft nedsatt sexlust i flera år, ett halvt år sedan började hennes mensmängd bli  mindre och mens oregelbunden. Hon kände sig trött hela tiden och svår att koncentrera sig på lång tid. Hon ville inte ha menopaus så tidigt, så kom hon till oss.
Tungan: blek och tjock,  bitmärken på kanterna av tungan. Pulsen: Njure-pulsen var mycket svag.

Diagnos: Njure-funktion otillräckliga.

Behandling: Professionella akupunktur plus örtte. Under behandlingsperioden blev hennes mens regelbunden i första hand, sedan mera mensmängd. Hon kände sig glad och pigg. Hennes sexlust var också mycket bättre. Hon tackade oss " ni ger mig ett nytt liv!!!"

4.

Gustav, 37 år. Han hade  haft nedsatt sexlust i tre år. Han hade ett mycket stressat jobb och jobbade lång tid nästan varje dag. Han kände sig trött och ingen livslust. Hans fru skulle vilja ha barn, därför kom han till oss. Han hade dålig sömnkvalitet, ibland lös i magen, ibland förstoppling.
Tungan: mörkröd,  beläggning var ojämn. Pulsen: hård.

Diagnos:  Njure och  Mjälte otillräckliga, Mjälte och Lever obalans.

Behandling: akupunktur och örtte. Han hade behandling ca en månad och alla symptom försvann. Hans fru blev gravid efter ca två månader. De var mycket glada.

5.

Emma, 36 år. Hon hade mens sista gången för 7 månader sedan. Innan dess hade hon haft mindre mensmängd och längre menscykel i ett år. Samtidigt hade hon nedsatt sexlust och torrhet i slidan. Hon gick till sjukhus och fick hormon-behandling i tre månader. När hon hade hormonen kom "mens" regelbundet. När hon slutade hormonen hade hon ingen mens. Så kom hon till oss.
Tungan: tjock, mörkröd, beläggning var vit och fuktig. Pulsen: djup och svag.

Diagnos: Njure otillräckliga, Meridian blockeras av slem.

Behandling: Professionella akupunktur plus örtte. Efter att hon hade behandling två och halv månader kom mensen, samtidigt mådde hon mycket bättre. Hon var så nöjd och ville forsätta med behandling. Efter ca 50 dagar kom mensen igen och mensmängden var nästan normal. Hon forsatte till med behandlingen. Efter 33 dagar kom mensen. Hon var så tacksam.

6.

Henrik, 35 år. Han fick operation i sin vänster njure i 2015. Efter operationen märkte han att han fick impotens problem. Han frågade läkare, men läkaren kunde inte svara varför, kunde inte hjälpa honom heller. Han provade några metoder men det hjälpte inte. Han var så ledsen. Hans kompis rekommenderade honom till oss. Tungan är mörk och svullen. Pulsen är svag.

Diagnos: Njure-qi är svag.

Behandling: Akupunktur behandling. Efter 3 gånger behandling fick han bättre sexlust samt hans penis blev hårdare när han vaknade på morgonen. Försätter 3 gånger behandlingar till blev impotens försvann.