Diskbråck

Diskbråk är ett vanligt och svårt problem. Alla ålder människor kan lida av problemet. När patienter söker hjälp hos vanliga läkare får dem värktabletter och sjukgymnast träning. Men det hjälper inte så mycket. Om patienter inte orkar så stark smärta då operationer rekommenderas.

Finns någon annan bättre metod att hjälpa till?

JA. Det är kinesisk medicinsk behandling. Vi har lång erfarenhet i området. Vi använder professionell akupunktur behandling har hjälpt många patienter att bli friska, några av dem har släppt att gå till operationer även dem fick remisser. Våra behandlingar hjälper ryggrad, disk, muskel och ledband att få bättre cirkulation så till sist försvinner diskbråck.

1)

Erik, 35 år, ont i ländryggen i en månad. Smärtor dras till vänstra benets baksida. Han kunde inte gå eller stå. Han kunde inte gå till toaletten heller. Smärtor påverkade sömnen. Han märkte att hans muskler på vänstra häften hade muskelatrofi. Han var tvungen att ta in starkt smärtstillande tabletter 4 gånger per dag. Eriks läkare kollade MR och det visade att Erik hade diskbråk vid L5-S1. Läkaren rekommenderade honom till operation, men det ville Erik inte. Därför kom han till oss. Vi gav honom akupunktur- behandling. Efter bara första behandlingen kände han bättre och minskade han hälften tabletter. Efter andra behandlingen slutade han alla värktabletter. Efter 10 besök hade han inga smärtor. När han gick till läkaren och fick undersökning igen, sade läkaren till honom " Du behöver inte operationen. Du är frisk.".

2)

Bo, 40 år, ryggskott under många år, följd med radioaktiv smärta i den vänstra nedre extremiteten. Sjukhus diagnos: diskbråck mellan 4-5 ländkotan.
Behandling: akupunktur,  smärtan minskade signifikant efter tio behandlingar.

3)

Amanda, 54 år, hade diskbråck i ländryggen L4-5 och L5-S1 i 16 år. Mycket ont i vänster ben, hon kunde inte stå på benen mer än fem minuter, måste ofta ändra kroppsställning, värk även i sittande och liggande ställningar, smärtstillande mediciner hjälpte inte. Operation rekommenderades på sjukhuset, vilket Amanda inte ville acceptera.  Behandling: akupunktur och örter. Sammanlagt 10 besök till oss, smärtan försvann helt, och hon kunde promenera 1-2 timmar utan obehag. Uppföljning efter fem månader, inget anfall.