Fibromyalgi

Fibromyalgi är något i stil med kroniskt trötthetssyndrom i att det inte ses som en tydlig sjukdom som orsakas av ett specifikt medel, utan snarare som en samling symtom. Om en patient uppvisar nog av standarden fibromyalgi symtom, då är hon diagnosen fibromyalgi (kvinnor är mycket mer sannolikt har fibromyalgi än män). Fibromyalgi betyder "smärta i muskelfibrer", och det mest karakteristiska symptomet är en hög grad av smärta i muskulatur. Andra vanliga symtom är trötthet eller överväldigande trötthet, sömnlöshet eller sömnstörning, och mycket stela muskler efter uppvaknandet på morgonen. Förutom dessa huvudsakliga symtom, fibromyalgi patienter klagar ofta av depression, ångest, huvudvärk, och irriterad tarm (IBS).

Tyvärr har västerländsk medicin inga effektiva behandlingar för att bota problemet. Akupunktur, kinesiska örter och kostrekommendationer var formerna används för att hjälpa fibromyalgi. Lugnande träningsprogram såsom Tai Chi eller Yoga kan också främja balans och hälsa.

Vi har lång erfarenhet i området och har fått jättebra effekt. Först ska vi göra en noggrann kinesisk medicin undersökning för att hitta orsak till problemet i kinesisk medicin. olika patienter har nästan samma symptom, men det kan bero på olika orsaker. Vi ska förklara orsaken till patienten.  Sen använder vi traditionell kinesisk medicinsk akupunktur och ört behandling för att förbättra hela kroppen funktioner. Till sist tar bort orsakerna. Då blir patienterna friska. Kroppen fungerar på normal nivå och det finns ingen möjlighet för problemet att komma tillbaka.  Det är viktigast för patienterna.

Åsa, 37 år. Hon fick diagnos ”fibromyalgi” för 5 år sedan. Hon hade ont i hela kroppens muskler. Hon kände sig tungt och utmattat. Hon hade tagit värktabletter och antidepressiva medicin i flera år, men det hjälpte inte. Hon sov dåligt och ofta hade ont i magen efter ätit. Hon fick diagnos "hypotyreos" (låg sköldkörtelhormon nivå) och tag levaxin 150mg varje dag.   Tungan var blek och tjock, beläggningen var vit och fuktig, pulsen var mycket djup och svag.

Diagnos: brist på Mjälte-Yang och Njure-Yang, för mycket vätska i kroppen.

Behandling: akupunktur plus örtte. Efter behandlingar i en månad kände hon mindre ont och piggare samt slutade värktabletter och sömntabletter. Hon fortsatte behandlingen ,till sist  kände hon ingen ont i kroppen. Alla andra symptomen försvann samt slutade hon Levaxin också.