Ischias

Ischiasnerv är den längst nerv i hela kroppen. Ischias är ett vanligt och svårt problem. Patienter har smärtan från häften till benen eller foten, ibland tabba bort känslan på benen och tårna. Vanligt har patienter ischias på en sida, men ibland kan det hända på båda två sidor. Patienter kan inte stå, sitta eller gå lite längre tid. När patienter söker hjälp hos vanliga läkare får dem värktabletter och sjukgymnast träning. Men det hjälper inte så mycket.

Kinesisk medicin anser att förekomsten av smärta och domningar i huvudsak beror på blockerade meridianer och onormal cirkulation av Qi och blod. Vi använder professionell akupunktur behandling för att hjälpa ischiasnerv funktion kommer tillbaka då försvinner problemet.

Betty, 84 år. Hon fick diagnos"Ischias" många år sedan, problemet var ibland bättre ibland sämre. Hon tog tabletter och använde krämer men det hjälpte inte. Problemet blev sämre senast halvt år. Hon kände mycket ont på vänstra höften och strålande smärta som gick ned i benet och foten. Symptom blev mycket sämre om hon stod eller promenerade lite länge. Kontroll: uppenbar ömhet vid tryck över vänstra höften och utsidan av benet.

Behandling: Efter 5 gångers behandling kände hon nästan inget ont , fortsatte med 5 gånger till , sedan hade hon inget ont, hon kunde städa  hemma och promenera en och halv timmar utan smärta.