Klimakteriet (Menopausala syndrom)

Klimakteriet varierar markant bland kvinnor. De vanligaste symptomen är värmevallningar (ofta kallade värmevallningar, men sjukdomen innebär röda "spolning" av huden), torrhet och gallring av hud och vaginalväggen, humörsvängningar och depression och sömnlöshet. Dessutom finns det ofta en gradvis försvagning av skelettet (minskad bentäthet) kallas osteoporos som så småningom leder till lätt fraktur. Alla dessa symptom är ett resultat av sjunkande nivåer av könshormoner, särskilt östrogen.

Enligt TCM, under hela den klimakteriet, ur fysiologisk synpunkt upplever kvinnor en gradvis försvagning av Njure-qi och brist av Qi och Blod i Chong och Ren meridianer vilka gör  Yin och Yang i kroppen att vara obalans.När kroppen är inte tillräckligt stark kan kroppen inte vänja sig till förändringar. Då kommer många symptom.

Vi använder akupunktur och örtmedicin att stärka Njure, förbättra Chong och Ren meridianer,till sist hjälpa kroppen till den nya balanserad  nivå. Då försvinner alla symptomen. Behandlingen är 100 procent naturlig metoder, inga biverkningar, inga möjlighet att  återkomma.

1.

Kristina, 52 år. Hon hade haft Klimakteriets symptom i 4-5 år och det blev sämre senast halvt år. Hon kände sig varm på ansiktet och kroppen, samtidigt hade hon mycket svett. Alla symptom kom och gick, både på dagen och på natten. Hon kände sig brännande i hela kroppen. Hon vaknade mer än tio gånger på natten p.g.a. värme och svetten. Det var mycket jobbigt för henne. Så kom hon till oss. Tungan: mörkröd, bitmärken på kanterna av tungan, röda prickar på tungspetsen. Pulsen: hård och för flytande, Njure-pulsen var mycket svag.

Diagnos: Njure- och Mjälte-funktioner otillräckliga och Yin-Yang var obalanserat.

Behandling: Efter 2 gångers behandling mådde hon mycket bättre, hon sov nästan hela natten. hon hade totalt 7 gångers akupunktur plus örtte sedan var hon frisk.

2.

Anna, 51år. Hennes mens tog slut för ett och halvt år sedan. Hon började svettas mer och mer för 8 månader sedan, samtidigt hade hon sömnproblem, hon kände sig stressad och irriterad , hon hade ingen livslust längre. En av hennes vänner som hade samma problem och fick stor hjälp av oss rekommenderade henne till oss. Tungan: tjock, sprickor på mitten av tungan, röda prickar på tungspetsen. Pulsen: svag och fort.

Diagnos: Njure-Yin  och Njure-Yang otillräckliga och Yin-Yang var obalanserat.

Behandling: Professionella akupunktur plus örtte behandling.  Hon kände att hennes symptom blev bättre och bättre under behandlingsperioden. Hon hade totalt 8 behandlingar och alla symtom försvann.

3.

Matilda, 55 år, postmenopausal i ett och halvt år, episodisk feber, rött ansikte, mer svett, speciellt uppenbar på natten,  påtagligt påverkade sömnen. Tungan var röd och lite mörk, tunn och vit beläggning, sunken puls.

Diagnos: brist på njure.

Behandling: akupunktur och örtte,  märkbart förbättrad efter 10 gångers behandling, läkt efter 5 gånger till.