Kronisk svampinfektion

Infektioner i det reproduktiva systemet är ett av kvinnornas vanligaste klagomål. Modern medicin hjälpte kvinnor med kraftfulla antibiotika. Men dessa "magiska droger" misslyckades för många kroniska fall, särskild för kronisk svampinfektion. Traditionell kinesisk medicin har en lång tradition av differentiera och behandla mönster under den sjukdomsfria syndrom, som har visat sig vara effektivt. Det har hjälpt den kinesiska kvinnor och asiatiska kvinnor i tusentals år. Kinesisk medicin är verkligen ett säkert alternativ för kvinnor som lider av återkommande infektioner i fortplantningsorganen.

I traditionell kinesisk medicin, är orsak av infektioner i det reproduktiva systemet hos kvinnor relaterade med dysfunktion av Njure och Mjälte. Njure kontrollerar funktion av könsorgan. Mjälten är ansvarig för att reglera vätskan ämnesomsättningen genom absorption och transport av kroppsvätskor och undanröjandet av överdriven vattenförbrukning. Kronisk brist på Njure-qi och Mjälte-qi gör vätskan stanna och gå neråt ,visas som mycket flytningar med mycket kliar.  Akupunktur och örter kan stärka, harmonisera, balansera de inre organen, särskilt Njure och Mjälte samt förbättra vätska cirkulationen. När organen blir starka återkommer inte problemet. Modern forskning har funnit att akupunktur och örter kan öka immuniteten, reglera det reproduktiva systemet, förbättra cirkulationen. .

1.

Anna, 35 år. Hon hade haft svampinfektion en gång i månad i många år. Det hände ofta innan mensen. Hon gick till läkare och fick mediciner. När hon åt medicinen försvann symptomen. Men nästa månad kom det tillbaka igen. Efter några gånger vill hon inte göra på samma sätt längre. Då kom hon hit. Tungan: mörk röd och svullen, mer vit beläggning.

Pulsen: svag.

Behandling: akupunktur plus örtmedicin. Efter en månad behandlingar försvann svampinfektionen. Ett år efter behandlingen träffade vi henne igen. Hon sade att hon fick aldrig svampinfektion sen behandlingen.