Muskel smärta och bindvävskador

Kinesisk medicin anser att förekomsten av smärta och dysfunktion i huvudsak beror på blockerade meridianer och onormal cirkulation av Qi och blod. Akupunktur och tuina-massage kan effektivt lösa dessa problem, så att minska och eliminera smärta och återställa fysiska funktioner.

1. Ont i nacken och axlarna
1)
Ulla, 35 år, ont i högra nacken och axeln i flera år, symptomen hade varit sämre i en månad.
Undersökning: hon hade uppenbar trycksmärta i högra nackmusklerna och inre kanten till högra skulderbladet.
Smärtan försvann efter fem behandlingar.

2)
Eva, 38 år. Hon hade haft mycket smärtor i nacken och vänstra axeln. Hon kunde röra huvudet  men bara lite grann . Hon hade huvudvärk och kände sig ofta illamående. Hon kände  sig orolig och ledsen. Hon kunde inte skratta . Hennes kompis rekommenderade henne att komma till oss. Direkt efter första behandlingen började hon må bättre. Hon sa "jag kunde inte skratta för länge sen, nu vill jag skratta" . Efter 6 behandlingar var hennes alla problem borta.

2. Ont i axelleden

Marie, 48 år, ont i vänstra axelleden i halv år, smärta uppenbar i natten, att röra den vänstra armen uppåt, utåt och bakåt var begränsad.  Undersökning: hon hade uppenbar trycksmärta i den vänstra axelleden.Hon var frisk efter 6 akupunktur behandlingar.

3. Smärta i ländryggen

(1) akut skada av ländryggmuskeln
Johan, 28 år, akut skator av ländryggen i 2 dagar. Stelhet i ländryggen, svår smärta, begränsad rörlighet. Undersökning: allvarlig trycksmärta i musklerna på båda sidor av 4:e ländryggen kotan. Smärtan minskade signifikant efter den första behandlingen, midjan kunde röra sig. Efter den andra behandlingen försvann alla symptomen.

(2) Ledband brist i ländryggen
Åke, 30 år, ländrygg smärta i sex månader. Han fick smärtan efter att han lyfte sin resväska. Värken ökade när ryggen belastas eller när han böjde sig, Undersökning: allvarlig trycksmärta mellan ländrygg kotor L5-S1. Smärtan minskade efter 2 gångar akupunktur behandlingar, försvann efter 5 behandlingar.

(3) Ont i bröstryggen
Annelie, 37 år. Hon hade haft ont i ryggen i tre år, samtidigt hade hon sömnproblem. Hon frös hela tiden. Undersökning: uppenbar ömhet vid tryck över både två sidor av skulderblad. Hon hade totalt 5 gånger akupunktur behandling sedan försvann smärtor, hon kunde sova bra varje natt.

4. Ryggskott

Bo, 40 år, ryggskott under många år, följd med radioaktiv smärta i den vänstra nedre extremiteten.
Sjukhus diagnos: diskbråck mellan 4-5 ländkotan. Behandling: akupunktur,  smärtan minskade signifikant efter tio behandlingar.

5. Ont i benen

Lasse, 38 år, ont i höger ljumske och på framsidan och insidan av högra låret i fler år, symptomen hade blivit sämre senast tre månader. Undersökning: allvarlig trycksmärta i höger lår muskeln. Efter 10 gångar Tuina-massage försvann smärtan.

6. Tennisarmbåge(Smärta i armbågen)

Erika, 46 år, ont i höger armbåge i 2 veckor efter att hon spelade tennis. Hon kunde inte lyfta tunga saker. Undersökning: allvarlig  trycksmärta på höger armbåges utsida. Efter 3 behandlingar försvann problemet.

7. Skador på armmuskel och armbåge

Anna, 43 år. Hon fick ont i två armbågar tre veckor sedan efter att hon åkte skidor.  Hon tog tabletter men det hjälpte inte. Undersökning: ömhet vid tryck över båda insidor av upper arm, uppenbar ömhet vid tryck över armbåge. Efter 3 akupunktur behandlingar var hon frisk.

8. Axel- och armvärk med domningar

Signe, 38 år, axel- och armvärk med domningar på vänster sida i 8 år, värre de senaste 8 månaderna, vilket påverkade sömnen. Gjorde många gånger läkarundersökningar i sjukhuset, men fick ingen klar diagnos, tog några sorts smärtstillande läkemedel men fick inte bra effekt.
Behandling: el-akupunktur och akupunktur, koppning. Domningar minskade efter 1 behandling, återhämtat sig efter totalt 12 behandlingar.