Reumatism & Artrit

Reumatism & Artrit är ett mycket vanligt problem i Sverige. Många äldre människor lider av problemet. Det finns inte så effektiva behandling metoder hos vanliga läkare och sjukgymnaster.

Kinesisk medicin anser att förekomsten av smärta och dysfunktion i huvudsak beror på blockerade meridianer och onormal cirkulation av Qi och blod. Svag kroppen funktion också spelar en viktig roll i problemet.

Först ska vi göra en noggrann kinesisk medicinsk undersökning för att hitta orsak till problemet i kinesisk medicin. olika patienter har nästan samma symptom, men det kan bero på olika orsaker. Sen använder vi traditionell kinesisk akupunktur behandling för att förbättra cirkulationer rund leder, samt använder vi kinesiska örter för att ta bort orsaken till problemet. Vi har hjälpt fler patienter att bli friska samt sluta ta kortison och värktabletter.

1)

Anna, 37 år. Hon fick diagnos" REUMATISM-SPONDYLARTRIT" tre månader sen. Hon hade haft ont i axlar,bröstrygg, knä och bäcken länge. Innan hon kom till oss hade hon tagit kortison och värktabletter i 3 månader. Hon samtidigt hade sömn problem , kände sig oro, stressad och utmattad. Efter 3 gångar behandlingar mådde hon mycket bättre samt började hon minska kortison. Efter att hon försatt en gång behandling till slutade hon värktabletter. Efter att hon hade 9 gångar behandlingar gick hon till Professor på sjukhuset och kollade. Professorn sa att den svårast del av sjukdomen hade försvunnit. Efter totalt 15 gångar behandlingar slutade hon alla tabletter och symptomen försvann. Sen kollade hon hos professorn igen. Professorn tyckte att hon var frisk.

2)Reumatism i knät

Barbro, 55 år, smärta och svullnad i knä på höger sida i fler år, värre de senaste sex månaderna, och nu haltar när hon går. Vårdcentralens diagnos var "reumatism i högra knät".
Undersökningen visade diffus svullnad i högra knät, uppenbar trycksmärta. Smärtan minskade signifikant efter 6 akupunktur behandlingar, svullnad var inte så tydligt längre, fortsättning med 5 behandlingar försvann alla symptomen.

3)Artrit

Gustav, 65 år. Han fick artrit diagnos många år sedan. Problemet blev sämre senast 2 år. Han kunde inte gå eller stå på lång tid.När han kom till oss, kollade vi problemet. Hans vänstra knä var mycket svullet. När vi tryckte på knät kände vi som vatten i knät, samtidigt fick han mycket ont. Efter 4 gånger akupunktur behandlingar kände han mindre ont , mindre svullen i knät. Efter 10 gånger, ingen svullen, han kände lite ont när han promenerade på lång tid, annars ingen ont.